Výcvikový víkend SHK Piešťany

Tento víkend sme sa s Estonkom zúčastnili výcvikového víkendu SHK v Piešťanoch. Výcvik sa konal na cvičáku KK Sĺňava pod dohľadom Jaroslava Prouzy, Jozefa Piovarčiho, Michala Kičina a za pomoci ďalších členov KK Sĺňava. Túto super akciu zabezpečil a počas celého priebehu organizoval výcvikový referent Slovenského hovawart klubu a zároveň náš kamarát Roman Rakovan.

V piatok po práci som naložila Estonka aj s vecami na výcvik do autíčka a hurá do dobrodružstva. Nie som moc zdatný šofér, ale čo človek pre psa nespraví :))) O pár hodín sme už boli zložení v hoteli Korekt, vykúpaní a spokojní. Kým Estonko spokojne podriemával na izbe, ja som sa zvítala s našimi hovawarťáckymi kamarátmi. Ako správni hovawarťáci, ústrednou témou našich rozhovorov boli naši štvornohý miláčikovia :)

V sobotu som sa už spolu s Estonkom zapojili do výcviku obrán. Výcvik obrán aj poslušnosti rýchlo odsýpal, psy sa zbytočne neunavovali dlhým čakaním a každému psovi sa všetci neuveriteľne venovali. Horúce ráno nás i psov dosť zmohlo. Po obranách sme šli ochladiť miláčikov do vody a hafani si potom šli oddychnúť na náročný večer. Ja som si tiež trošku oddýchla a vybrala som sa s Romanom na návštevu miláčika kocúrika Eliota a kamošky Catheriny z Kraje Kalicha. Vďaka Romanovi a Monike som strávila príjemné horúce sobotné poobedie za čo im veeeľmi ďakujem. A nadišiel podvečer.

Podvečer sme na cvičisku začali s nácvikom poslušnosti. Na každého účastnika bol pridelený jeden výcvikár, ktorý odsledoval celú poslušnosť, pomohol a poradil. Opäť všetko v pohode a rýchlo odsýpalo najmä vďaka perfektne zvládnutej organizácií a usmerneniam Romana kto ku komu má kedy ísť. Po poslušnosti sa k nám pripojila Evka Panáková (dvojnásobná majsterka sveta v stopách), aby nám predniesla niečo viac o stopách, nácviku stôp pre šťeňatá a mladých psov, ale zároveň nám poradila s problémami, na ktoré natrafíme počas stôp. Po prednáške sme opäť nastúpili so psami na obrany. Super deň sme zakončili spoločnou opekačkou. Posedeli sme si pri ohni a opäť sme si dobre pokecali. Nakoľko som musela skôr odísť, o zážitkoch z nedele sa dočítate neskôr z článkov od ostatných kolegov. Linky na články ako i fotky prinesieme neskôr.

Na záver by som sa veľmi rada poďakovala touto formou Romanovi za perfektnú organizáciu ako i malý darček, ktorý potešil najmä hafanov ..., výcvikárom - figurantom za dobré rady aj celkovú starostlivosť, Evke Panákovej za skvelú prednášku, na ktorej som sa veľa dozvedela ako i všetkým účastnikom víkendu, ktorý vytvorili úplne skvelú atmosféru. Dúfam, že sa opäť stretneme na nejakej takejto super akcii...

A ako to vnímal Eston? Dočítate sa v jeho zápisku Výcvikový víkend Sĺňava.

Fotky:

Články: