Seminár s Jane Killion

Ako vždy na poslednú chvíľu sa mi pred pár mesiacmi podarilo zapísať na seminár Jane Killion. Jane Killion je skvelá trénerka a autorka známej knihy "When Pigs Fly", v češtine vyšla kniha pod názvom " J ak trénovať nemožného psa aneb i prasátka mohou létat ".  Od semináru som veľa nečakala, nakoľko som pred časom došla k záveru, že už viac informácií do seba aj tak nedostanem a i tak sa už dané informácie stále opakujú a lektori hovoria stále o tom istom, len to už previesť do praxe:) Ale i tak som vyrazila na seminár a neľutujem toho...

V piatok poobede začal prvý blok pod názvom „Pigs Fly Basics“  čiže teória a úvod do "freeshapingu". Najskôr som moc nechápala o čo ide resp. v čom sa odlišuje od shapingu ako ho poznám ja. Nakoniec som zistila, že vlastne freeshaping a shaping tak ako ho používam ja, je vlastne to iste len pomenované inak. Teória bola prekladaná ukážkami a videami, ktoré boli pre mňa najpoučnejšie. Hneď na úvod bolo video ako to na začiatku vyzeralo na závodoch s psami od Jane. Ak si myslíte, že Vám hovík v tej najhoršej chvíli t.j na skúške či pretekoch vkladá do cvikov svoje vlastné nápady, verte, že to nie je nič oproti tomu, čo robili psy od Jane:) Na jednom z videí sa rozoberala práca s kuželom, ktorá ma podnietila k nápadu ako naučiť Evelínku obiehanie bočníc na agility, ktoré ani za nič nechcela pochopiť... Hneď druhý deň som nápad, ktorý vznikol na základe videa z kužeľa aplikovala a za 2 sekvencie po 2 min. Evelína obieha bočnice, dokonca aj z väčšej vzdialenosti :) Seminár pokračoval aj v sobotu, ktorý som žiaľ vynechala z osobných dôvodov. V nedeľu som preto už nedočkavo pred pavillonom poskakovala, aby som sa mohla dozvedieť ďalšie informácie.  Veľmi inšpirujúce a podnetné boli tréningy, kde sme mali možnosť vidieť viac ako pracuje Jane a naučiť sa/odpozorovať aj iné tréningové návyky, ktoré neboli spomínané a ktoré boli pre mňa rovnako inšpirujúce.... Počas teoretického bloku Fearful Dog Judo bolo zaujímavé ako pracuje s psami, ktorí sa niečoho boja. Rovnako sa mi veľmi páčilo a myslím, že ako jedna z mála prezentovala využitie motivácie v zmysle, že nielen jedlo/odmeny, či hra s hračkami nám má slúžiť ako odmena/motivácia pri tréningu. Jedlo a hra sú síce najznámejšie, najrýchlejšie a pre psa pochopiteľné, ale v niektorých situáciach či pri niektorých psoch naprosto nevhodné. Jedno z videí ukazovalo psa, ktorý bol tak rozrušený z nového prostredia, že odmietal hru, žrádlo, kontakt s psovodom. Iní by to už možno zabalili, ale Jane využila toho, že pes prejavoval záujem o čuchanie a tak behom pár krátkych sekvencií, kde vyžadovala očný kontakt, za ktorý bola odmena čuchanie, sa pes pekne naštartoval a začal šlapať :) Rovnako zaujímavé boli krátke videá z jej pripravujúceho DVD o šteniatkach a čo sa s nimi dá robiť do 3 mesiacov veku. Už sa veru teším na DVD. Pred zhliadnutím videí som o DVD nemala záujem, však ďalšie video v rade a čo tam také nové môže byť, ale verte, po tých pár strihoch, ktoré pustila na plátne, ma naprosto presvedčili, že to budú dobre investované peniaze:)  

Na záver musím povedať, že po dlhej dobe to bol výborne využitý čas, kde som sa dozvedela veľa zaujímavých vecí, ktoré nielen poučili ale najmä inšpirovali a ktoré naozaj fungujú!