Príležitosti pre Noxa

Noxík čím je starší, tým sa viac na povrch vyplavujú príležitosti na zmenu. Posledné dva týždne som si všimla obrovské Noxikove nadšenie do akejkoľvek práce. Keďže Estonko je síce nadšený, keď ideme robiť s klikrom, ale v čase keď je kľud, tak leží alebo maximálne chce ísť na dvor a hádzať loptu, kruh či sneh. Nox je o niekoľko levelov vyššie. Miluje akúkoľvek činnosť kedykoľvek, kdekoľvek a nepretržite si ju vyžaduje. Jeho pracovné nadšenie je pre mňa obrovskou novinkou a moc sa z toho teším, na druhej strane si uvedomujem, že všetkého veľa škodí a ja som tu od toho, aby som koordinovala jeho činnosti a kľud. Pravdupovediac sa človek občas až bojí, aby nedostal infarkt:) Ale nechcem byť policajtom, skôr mi príde zrozumitelnejšie a jednoduchšie ho naučiť odpočívať a rozoznať kedy je čas oddychu a kedy je čas práce.

A keďže v poslednej dobe v mojom vesmíre vládne dobre načasovanie, dnes mi do pošty prišlo DVD Susan Garrett Crate Games a kniha Ruff Love. A ako bonus čoskoro začína kurz Recallers a webinár Martiny Klimešovej - Magnoli. Kým oba kurzy začnú, s Noxikom začneme viac pracovať na Crate Games, ktoré nielen upevňujú jeho dobrý vzťah ku klietke, ale navyše sa učí sebeovládaniu a keď zapojíte fantáziu  s crate games dokážete naučiť milion ďalších veci:))

Možno sa teraz pýtate, však s Estonom i s Noxom si už Crate games robila alebo robíš. Je to pravda, ale mnohé veci som nerobila úplne správne prípadne mi chýbali medzery, ktoré som si neuvedomovala a preto som sa ani nepýtala počas trénigov. Keď som videla prvých x minút z DVD zrazu mi docvaklo strašne veľa vecí a videla x chýb, ktoré som robila. Neinvestovať do Susan sa proste niekedy nevypláca:))) Verím, že vďaka hrám, ktoré nás teraz v rámci webinárov čakajú, návštevám cvičáku a pomoci našich trénerov to hravo obaja zvládneme a v našom domove zavládne pokoj, kľud a vonku bude Nox pretaviť svoje nadšenie a obrovskú energiu do správnych vecí a úspechov.

Som veľmi rada, že som sa dala s chalanmi na cestu "tréningu radosti", pretože tento tréning mení všetko naokolo. Kým predtým som chyby nemala rada a chyby vo mne vyvolávali negatívne pocity, teraz sa z chýb a situácií teším, lebo znamenajú príležitosť posunúť sa ďalej... Na záver odporúčam tým, ktorí aspoň trochu vedia anglicky článok a video, ktoré zverejnila Susan na stránke: https://susangarrettdogagility.com/2013/02/lets-change-lives/