Európska výstava psov

Po dlhých týždňoch čakania konečne nastal ten týždeň, kedy do Brna zavítala Európska výstava psov. Výstava začala už vo štvrtok 23.10, ale pre papillonov a hovawartov bol dôležitý víkend, kedy mali možnosť zúčastniť sa národnej, ale najmä Európskej výstavy psov. 
 
Vďaka menším zmätkom v práci, sa mi posunul odjazd až na sobotu, ale vďaka našej kamarátke úžasnej Linde a Hanke sme sa v pohode prepravili do Brna. Vďaka nim prebehla cesta v pohode, dobre sme sa bavili a cesta nám rýchlo ušla. Linda, Hanka ešte raz moc ďakujem nielen za odvoz, ale za tak príma spoločnosť. 
 
Brno nás privítalo do chladivého, šedivého rána. Myslím, že všetci, čo cestovali autom očakávali dlhé kolóny a nepríjemnosti s parkovaním, ale všetko prebiehalo hladko a my sme sa presunuli do výstavných hál. Nakoľko podľa rozpisu papilloni prišli narad až po 10:30 a predsa len mám u hovawartov veľa kamarátov, zakotvili sme s Evelínkou pri kruhu hovawartov a tak trošku sme sa tvárili ako neštandardní hovawarti:) Pri kruhu sme videli veľa známych tvárí, s ktorými som si dobre pokecala a ani človek nevedel ako a narad prišiel náš kamarát Bard Debbie-Ann. Už dávno pred výstavou kolovali po internete správy, že pán rozhodca preferuje čiernoznakatých hovawartov, tak nebolo divu, že plavých a čiernych hovíkov bolo naozaj poskromno.  O to väčšiu radosť sme s Hankou mali z Bardikovho úspechu V1 CAC. Barde a Lindo mooooc ešte raz gratulujem! Video z posúdenia som spracovala a je možné vidieť tu: https://www.youtube.com/watch?v=Mm2DpSh38d4 Ale nielen im sa darilo, ale veľký úspech zaznamenalo šteniatko hovawarta - odchovanec našej kamarátky Danielky Amarok Saint Barbarons, ktorý nielenže získal VN1, Európska nádej, ale v záverečných súťažiach obsadil neuveriteľné úžasné tretie miesto o najkrajšie šteniatko II. FCI skupiny Európskej výstavy.  Podľa výsledkov musím povedať, že tento rok sa celkovo slovenskej výprave a odchovom zo Slovenska veľmi darilo. Európska výstava psov 2014 v Brne priniesla najväčší úspech pre slovenský odchov hovawartov v podobe Európskeho víťaza Cody Neskrotná vášeň, Európsku víťazku Akawa Ebritte a spomínané 3. miesto o Najkrajšie šteniatko II.FCI skupiny Európskej výstavy pre Amaroka Saint Barbarons. Tímto posielam slovenskej výprave a reprezentácií veľkú gratuláciu! Článok ako aj kompletné výsledky hovawartov nájdete na stránke SHK: https://www.hovawart-klub.sk/sk/aktuality/ 
 
Čas pri hovawartoch rýchlo ubehol a keďže som sa už začala obávať, aby som nepremeškala papillonov, presunula som sa do našej haly F k Lize a majiteľom našich kamarátov zlatých retrívrov. V sobotu papillonov posudzovala poľská rozhodkyňa Opara Krystyna. Zo sobotného rozhodovania a práce personálu  mám veru hodne zmiešane pocity. Už počas čakania som si všimla, že občas sa stalo, že miesto CAJC na tabuľu písali CAC, či v triede mladých sa objavil V2 res.CAC, či po posúdení psov do 2,5 kg zadávali Európskeho víťaza, čo si našťastie ľudia od papillonov všimli a boli im celú situáciu okolo vysvetľovať. Priznám sa, že na výstavu sme odchádzali s cieľom nespraviť si hanbu a odísť so známkou výborná. Evelínka sa totiž pár týždňov pred výstavou rozhodla, že je najvyšší čas zhodiť kožúštek a je teda poriadne vyplznutá. A kto bol v sobotu mal možnosť vidiet moju ctenú maličkosť vystavovať vie ako nádherne som jej to tam kazila, takže myslím, že viac komentárov už netreba:D Takže keď nastal ten čas, ocitli sa v kruhu 4 zástupkyne papillonov fien, trieda mladých.  Evelínku musím moc pochváliť, krásne šlapala a napravovala aj veci, ktoré som ja pokazila. Niekoľkokrát som úplne nerozumela, čo rozhodkyňa chce, keďže v sekunde ukázala dve veci, aby som zastavila resp. stala a vzápätí naznačila, aby sme bežali. Myslím, že ale najväčšie prekvapenie bolo, keď sme s paničkou od fenečky, ktorá s nami behala, proste behali sme ako blázni a ani sme poriadne nedobehli a už nastupovala ďalšia trieda s tým, že sme ani nevedeli, že ako sme teda skončili až kým nám pri východe nepovedali, že sme vlastne behali o tretie, štvrté miesto. Ďalšie prekvapenie, ktoré som teda ešte nezažila bolo, keď 2x po sebe volali do kruhu triedu šampionov... Nakoľko nám vedúca kruhu povedala, že papiere dostaneme až po celkovom posúdení, odbehla som k vedľajšiemu kruhu dať Evelínku do prepravky. Keď som sa vrátila už bolo odposudzované a moje papiere v trape. Takže zo soboty proste žiadny papier nemám. Ešte väčšie rozčarovanie prišlo, keď som sa pripojila opäť k Linde a zistila som, že na tak prestížnej udalosti za prvé miesto a titul nedostali absolutne nič! Cena sa dávala až za Európskeho víťaza a záverečky. Príde mi to minimálne hodne zvláštne, že na tak prestížnej akcií, kde sa v triede zišlo obrovské množstvo psov z celého sveta, pri tak veľkom vstupnom poplatku za psa, ocenení psy s titulom nedostali nič. Týmto činom nebolo veru zvláštne, že stánky s pohármi obliehali práve vystavovatelia psíkov a dávali si vyrobiť vlastný výherno-spomienkový pohár, ktorý stál aj s plaketkou 128 czk, medaila stála 45 czk. Nakoniec som sa aj ja rozhodla kúpiť pohár Evelínke na pamiatku k Europskej výstave ako milú spomienku na akciu. 
 
V nedeľu nastal sviatok aj pre papillonov. Neviem, či ešte niekedy bude možnosť vidieť na výstave tak obrovský počet prachovečiek:D Papillon do 2,5 kg - 33 ks, papillon nad 2,5 kg 82 ks.Rozhodcom bol Frank Kane z Veľkej Británie. Pred výstavou na rozhodcu kolovali veľmi kladné referencie s tým, že dôraz kladie na predvedenie. Z môjho pohľadu informácie neklamali. Evelínka s Lízou nastúpila do triedy mladých vo veľmi silnej konkurencií ďalších 8 nádherných fien. Evelínka sa nádherne predviedla a som na ňu náležite pyšná. A podarilo sa jej to, v čo som ani nedúfala. S Lízou sa umiestnili na krásnom tretiom mieste! Líza a Eve pre mňa ste hviezdy!!! Našu triedu nakoniec vyhrala krásna fenka Penelope Flower Girl Elram's.  Celkové výsledky nájdete tu: https://www.2014eurodogshow.cz/vysledky/1477
 
Na záver musím povedať, že výstava dopadla pre nás nad očakávanie výborne a výstavu sme si moc užili. Ale predsa niečo smutné na výstave bolo....Všimli sme si, že  poniektorí vystavovatelia sa nešportovo správali voči svojím vlastným psom i v kruhu (tí čo to videli, vedia o čom hovorím), ale šokujúce bolo pre nás najmä to, keď niektorí vystavovatelia počas svojich tréningoch v kruhoch, kde sa skončilo posudzovanie trénovali a absolutne im nevadilo, že sa im v kruhu pes vyvenčil - pocikal. A pri Hankinom upozorneni sa ešte tvárili nakvašene, že čo sa dovoľujeme vôbec ozývať... Ohľaduplnosť sa akosi začína vytrácať, čo je naozaj smutné.  Všetkým zúčastneným papillonom i hovawartom k umiestneniam i známkam gratulujem, ďakujem za príjemný deň  a už sa teším na budúce !!!